Ehdokasasettelu Sähköalojen ammattiliitto ry:n Edustajiston Vaaleihin 2024

1.3.2024

Heippa!!

Jos et vielä tiennyt että Ehdokasasettelu alkoi 1. maaliskuuta. Niin nyt on alla tietoa.

Haluatko vaikuttaa oman liittosi suuntaan ja olla sähköalan ammattilaisten asialla?

Sähköalojen ammattiliiton edustajiston vaalit toimitetaan 6.9–30.9.2024 välisenä aikana.

Voit olla ehdokkaana edustajiston vaaleissa, jos sinut on hyväksytty oman ammattiosastosi ja sitä kautta liiton sopimusalajäseneksi helmikuun 2024 loppuun mennessä.

Ehdokkaaksi asettuvalla ei saa olla maksamattomia jäsenmaksuja; ne estävät ehdokkuuden.

Oppilas- ja eläkeläisjäsenet eivät voi asettua ehdolle vaaleissa, eivät myöskään Sähköliiton työntekijät.

Jos asetut ehdokkaaksi, vain sinulla ja keräämälläsi äänimäärällä on siis väliä: valituiksi tulevat vaalipiirinsä eniten ääniä saaneet. Vaalin ehdokasasettelu suoritetaan 1.3.–31.5.2024 kello 16.00 välisenä aikana. Eli vielä ei ole kiire.

Ehdokkaat vaaliin asetetaan ammattiosastojen koolle kutsumissa ehdokasasettelukokouksissa. Ehdokasasettelukokous järjestetään Sääntömääräisen Kevätkokouksen yhteydessä ja Tarvittaessa viimeistään 30.5.2024. Ehdokkaaksi asettuminen ei edellytä läsnäoloa ehdokasasettelukokouksessa. Esitys ehdokkuudesta voidaan tehdä ammattiosastolle myös muulla tavalla esim. vastaamalla tähän viestiin että haluaa ehdokkaaksi. Ehdokkaaksi ei kuitenkaan voida ammattiosaston toimesta asettaa jäsentä, jolta ei ole saatu suostumusta.

Eli voit laittaa vaikka sähköpostia allekirjoittaneelle niin siitä homma lähtee etenemään.

Jos nyt heräsi kysymyksiä niin joko otat yhteyttä ammatti osastoosi tai sitten linkistä: https://sahkoliitto.fi/vaalit-2024/ saat enemmän tietoa.

Osasto 082 Hallitus

sahkoliitto.os.082@gmail.com